از نظر راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات یک کسب و کار، ویندوز سرور یک جزء مهم برای بسیاری از سازمان ها است. با این حال، پیمایش در پیچیدگی های « لایسنس ویندوز سرور » (اعمال مجوز سرور ویندوز) اغلب دلهره آور است. هدف این وبلاگ ابهام زدایی از فرآیند صدور مجوز است و به شما کمک می کند تا در مورد نیازهای شرکت خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

ویندوز سرور چیست؟

Windows Server چندین سیستم عامل سرور کلاس سازمانی است که توسط مایکروسافت برای کمک به عملکردهای مختلف از جمله میزبانی وب سایت ها، مدیریت شبکه ها و ارائه راه حل های ذخیره سازی قوی تولید شده است. این ستون فقرات بسیاری از عملیات تجاری است که مدیریت روان و کارآمد منابع IT را تضمین می کند.

انواع مجوزهای سرور ویندوز

هنگام فکر کردن به "لایسنس ویندوز سرور"، لازم است انواع مختلف مجوزهای موجود را درک کنید:

  1. مجوز استاندارد : برای محیط های فیزیکی یا حداقل مجازی مناسب است. این ویژگی های اصلی سرور را ارائه می دهد و امکان دو نمونه مجازی را فراهم می کند.
  2. مجوز مرکز داده : ایده آل برای محیط های بسیار مجازی یا ابری. این همه ویژگی های نسخه استاندارد به علاوه نمونه های مجازی نامحدود را ارائه می دهد.
  3. مجوز Essentials : برای مشاغل کوچکتر با 25 کاربر و 50 دستگاه ایجاد شده است. این یک نسخه سخت تر با ویژگی های کمتر است اما نیازهای ضروری عملیات های کوچکتر را برآورده می کند.
  4. مجوزهای دسترسی مشتری (CAL) : همراه با مجوز سرور، شما به طور منظم برای کاربران یا دستگاه هایی که به سرور دسترسی دارند، به CAL نیاز دارید.

خرید و مدیریت مجوزها

دریافت "لایسنس ویندوز سرور" مناسب شامل چندین مرحله است:

  1. نیازهای خود را ارزیابی کنید : اندازه عملیات خود را تعیین کنید و اینکه آیا از مجوز استاندارد یا مرکز داده خود سود بیشتری خواهید برد. تعداد کاربران، دستگاه ها و میزان مجازی سازی را در نظر بگیرید.
  2. خرید یک مدل مجوز : مایکروسافت مدل‌های مختلف مجوز از جمله مدل‌های Per Core، Server + CAL و مدل‌های مبتنی بر اشتراک را ارائه می‌دهد. هر دوی آنها با توجه به سناریوی استفاده شما دارای مزایایی هستند.
  3. پرداخت برای فروشندگان مجاز : اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از مجوزهای تقلبی و اطمینان از دریافت پشتیبانی مناسب، هزینه را از شرکای معتبر Microsoft پرداخت کرده اید.
  4. فعال سازی مجوز : پس از خرید، توصیه می شود مجوز خود را از طریق مرکز خدمات صدور مجوز حجمی مایکروسافت (VLSC) یا حتی کانال فعال سازی مناسب فعال کنید.

مزایای صدور مجوز مناسب

مدیریت صحیح "لایسنس ویندوز سرور" چندین جنبه مثبت را تضمین می کند:

  • انطباق : از قوانین و جریمه های مرتبط با نرم افزارهای بدون مجوز اجتناب کنید.
  • امنیت : استفاده از به‌روزرسانی‌های منظم و وصله‌های امنیتی مایکروسافت، آسیب‌پذیری‌ها را کاهش می‌دهد.
  • پشتیبانی : واجد شرایط بودن برای پشتیبانی فنی از سوی مایکروسافت، که اغلب در حل سریع مشکلات بسیار مهم است.
  • مقیاس پذیری : انعطاف پذیری برای گسترش زیرساخت فناوری اطلاعات بدون مواجهه با موانع صدور مجوز.

چالش ها و راه حل های مشترک

بسیاری از سازمان ها با "لایسنس ویندوز سرور" با چالش هایی روبرو هستند، از جمله:

  • پیچیدگی : مدل ها و اصطلاحات مختلف مجوز اغلب گیج کننده است. راه حل: از یک شریک تایید شده مایکروسافت استفاده کنید که مشاوره مناسب ارائه می دهد.
  • مدیریت هزینه : متعادل کردن بودجه در حین اخذ مجوزهای لازم اغلب مشکل است. راه حل: مدل های مبتنی بر اشتراک را کاوش کنید که ممکن است انعطاف پذیری مالی بهتری ارائه دهند.
  • ردیابی و انطباق : نگهداری پرونده‌های همه مجوزها و اطمینان از انطباق اغلب کار فشرده است. راه حل: از ابزارهای مدیریت دارایی نرم افزار اختصاصی برای ردیابی خودکار و بررسی های انطباق استفاده کنید.

نتیجه

درک و مدیریت "لایسنس ویندوز سرور" با عملکرد روان در زیرساخت فناوری اطلاعات کسب و کار شما بسیار مهم است. با انتخاب فرم مناسب مجوز، خرید از کانال های مجاز، و استفاده از ابزارهای مدیریتی مناسب، می توانید سازمان خود را سازگار، ایمن و کارآمد نگه دارید. به یاد داشته باشید، سرمایه گذاری زمان برای درک مجوز در حال حاضر می تواند در آینده از سردردها و هزینه های زیادی جلوگیری کند.

Comments (0)
No login
color_lens
gif
Login or register to post your comment